♪♪ شنیده می شوید(2)...♪♪

✿ رادیو جوان نوای مهربانی ✿

♪♪ شنیده می شوید(2)...♪♪

✿ رادیو جوان نوای مهربانی ✿

♪♪ شنیده می شوید(2)...♪♪

✿ رادیو جوان نوای مهربانی ✿

جوانی درختی است که با جوانه زدن معنا می یابد و پویایی صدا، با گفتن و شکفتن! رادیو از یک صدا شروع می شود و در امتداد جریان خود به اقیانوس صداها می رسد...

کلمات کلیدی
نویسندگان

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۱ ثبت شده است


گروه
جوان و فرهنگ به
عنوان گروه برنامه ساز رادیو جوان در کنار چهار گروه
برنامه ساز دیگر، با توجه به گستردگی موضوع
فرهنگ، پیشینه و بیشینه ی پر
بار
آن در کشور پر
سابقه
ی ایران، پر عنوان ترین گروه شبکه ی جوان است.با
توجه به تاکیدات بزرگان، صاحبنظران و اندیشمندان
به ویژه مقام معظم رهبری و
همچنین
راهبردها و راهکارهای سازمان و افق رسانه برنامه سازان این گروه

همواره کوشیده
اند به تقویت مبانی فرهنگ ایران اسلامی و هویت جوان ایرانی

بپردازند. حضور فعال در مجامع فرهنگی-هنری،
پرداخت پیوسته به فرهنگ، هنر و ادبیات
منتج به تقویت باورهای دینی و ملی، معرفی میراث
فرهنگی و معنوی، پرداخت به
ادبیات
مقاومت و دفاع مقدس، انقلاب، ادبیات کهن و معاصروازبرکات این سعی

باصفاست. برنامه سازان این گروه از کارشناسان
هنر و فرهنگ بوده و بعضاً صاحب تالیف
در حوزه مربوطه هستند
.

 

  • فاطمه علیزاده


اهداف اصلی گروه جوان و جامعه: 1-ایجاد و تقویت مشارکت اجتماعی و سیاسی
آگاهانه جوانان در جهت افزایش اقتدار و امنیت اجتماعی

2-ایجاد تقویت روحیه
و شادابی، امید و نشاط
3-ارتقای سطح مهارت های فردی و اجتماعی
در زمینه های مختلف ارتباطی
4-تصحیح و ارتقای شناختی گرایشی و رفتاری
جوانان منطبق با الگوهای فرهنگ ایرانی-اسلامی

 

  • فاطمه علیزاده


گروه
جوان و اندیشه در
جلسات کارشناسی پیوسته خود در نیمه دوم سال 87 با توجه
به مقدمات گرد آوری شده از بین مجموعه افق رسانه،
سخنان اخیر مقام معظم
رهبری،
سند چشم انداز و سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در امور فرهنگی و

اجتماعی، اهداف و
ماموریت های گروه را به این شرح مصوب کرد
: -ارتقای معرفت دینی روشن بینانه
-تقویت و ترویج روحیه ی نشاط، امید،
شادابی، اعتماد به نفس و آرامش
-کمک
به تصحیح و ارتقای شناختی، گرایشی، و رفتاری جوانان با بازنمایی الگوی

هویتی ایرانی
-تکیه بر ترویج تفکر، رفتار مبتنی بر
اخلاق به منظور رسیدن به الگوی جامعه
سالم -تعمیق شناخت و باور عمومی جوانان در خصوص ارزش ها
و مبانی فکری نظام
اسلامی
-پیراستن ذهن مخاطبان جوان از جهل،
خرافه و موهومات

 

  • فاطمه علیزاده


گروه
جوان و ورزش شبکه رادیویی جوان از دو بخش اصلی ورزش و
تفریحات و با ادغام
دو گروه با این نام از سال 1379 تشکیل شد.
-
بخش ورزش
ورزش در شکل دادن به شخصیت، بروز استعداد های نهفته و رشد
عقلی، روحی،
بدنی و اجتماعی آحاد جامعه، به خصوص کودکان و نوجوانان آنگونه موثر است که
آنها
را به افرادی مفید و خدمتگزار برای جامعه تبدیل می کند به گونه ای که
هیچ کلاس درسی نمی تواند جایگزین تمرین و
ممارست بدنی شود. شبکه رادیویی
جوان سعی کرده است به عنوان یک رسانه واسطه ای میان مسئولان و مخاطبان باشد
و با
رویکردی مخاطب پسند، مطالبات مردمی را از مسئولین پیگیری نماید. -
بخش تفریحات و طنز
در برنامه های تفریحی تلاش شده است شیوه
ای از طنز ارائه شود که علاوه
بر ایجاد انبساط خاطر مخاطبان، آنها را به تامل و تفکر وا دارد. در این
نوع
طنز
مخاطب محور ابتدا نیروهای خلاق و نویسندگان توانا شناسایی شده و در یک
دوره نسبتا طولانی آموزشی، آنها با
ساختار برنامه سازی رادیویی آشنا شدند.

  • فاطمه علیزاده


اهداف اصلی گروه جوان و دانش

 

- 1تولید
فکر و حقی برای حفظ و تداوم آن در جامعه برای مبتکران و

مخترعان کشور 2- مباحثی جدید در باب اختراعات حاصل از تولید فکر 3- بررسی جامعی نسبت به تدوین پیش‌نویس «قانون بهبود فضای کسب و کار» ،
ایجاد فضای مساعد کار کارآفرینی و رفع موانع کسب و کار
. 4- نقش شورای رقابت در کشور و مقایسه تطبیقی آن در کشورهای صنعتی، قانون
ضد انحصار در بازار و ایجاد تحول در اقتصاد کشور، رقابت و انحصار و
نحوه
مقابله با آن
5- سرمایه‌گذاری
خارجی و نقش آن در توسعه ملی
6- تهیه و
ارائه هرم سنی کشور، هرم فعالیت‌های اقتصادی، هرم کار و

اشتغال، و مقایسه تطبیقی آن در داخل و خارج از کشور برای
آگاهی مسئولان و
اداره‌کنندگان جامعه و نیز برنامه‌ریزی طرح‌های بلندمدت 7- زمینه‌سازی برای شناسایی و رشد استعدادهای انسانی در زمینه‌های مختلف
به ویژه علوم و تکنولوژی و فناوری‌های روزآمد مثل نانو، ارتباطات و
... 8- توجه به مسایل خلاقیت و نوآوری انسانی در طرح‌های ملی، منطقه‌ای
و محلی و بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود در کشور
. 9- توجه همه جانبه به حفظ و هدایت سرمایه‌های انسانی در خط تولید و تشویق و
ترغیب آنان به دستیابی به دانش‌های تخصصی و نوین
. 10- توجه به موضوعات روز همچنین مسایل پزشکی، اجتماعی، اقتصادی، به منظور
آگاهی‌های مستمر جوانان در حفظ و هدایت فردی، شغلی و خانوادگی

  • فاطمه علیزاده
RadioJavan.ir - رادیو جوان


جوانی درختی است که با جوانه زدن معنا می یابد و پویایی صدا، با گفتن و شکفتن! رادیو از یک صدا شروع می شود و در امتداد جریان خود به اقیانوس صداها می رسد...

جشنواره جوانه فرصتی است برای نام های نو وکم آوازه و صداهای تازه ، صداهایی که می خواهند باشند و بگویند و به اقیانوس صداها بپیوندند . صداهایی که حرفی برای گفتن دارند و جمله ای برای شنیدن ...

دومین جشنواره جوان و رادیو ، جوانه  با  یاری خداوند شنوای دانا ،  از یکایک جوانان با ذوق ایرانی دعوت  می کند تا امسال(1391)  در  رشته های ذیل هنرآفرینی کنند و صدای ذوق و هنر خود را به گوش همه برسانند:

 

 

 

  • فاطمه علیزاده




             فهرست برنامه های رادیو جوان 


                                           در ادامه مطلب

  • فاطمه علیزاده


نام مرکز

نام فرستنده

فرکانس FM

آذربایجان شرقی

تبریز

90/93

آذربایجان غربی

ارومیه

60/92

اردبیل

خروسلو

90/103

استان مرکزی

کوه پناه

30/103

اصفهان

مارشینانه

90/94

ایلام

دینار کوه (آبدانان)

106/50

نخجیر

93/50

بیرجند

تقی قنبر

101/30

تهران

جماران

88/10

سایت کرج

99/10

چهارمحال بختیاری

کارخانه قند

90/70

خراسان

شهید مدرس

96/70

خلیج فارس

گنو

94/20

خوزستان

تپه اهواز

90/00

زنجان

با یندر

90/10

سمنان

شاهرود (مخابرات)

104/40

سیستان و بلوچستان

زاهدان

100/10

فارس

مهارلو

96/00

کرمان

بدر (لاشکار)

93/90

کرمانشاه

کوه نوح

93/00

کهکیلویه و بویراحمد

یاسوج

99/40

گلستان

کرد کوی (دار زنو)

103/60

گیلان

زیبا کنار

91/30

لرستان

رازان

100/10

مازندران

سوردار

105/70

همدان

بارا بند

90/00

یزد

حاجی آباد

94/70

نیر

  • فاطمه علیزاده


درباره شبکه

 

 

        شبکه جوان صدای جمهوری اسلامی ایران، حیات فرهنگی خود را از 4 اسفند سال 1375 رسماً
        آغاز نمود. در بدو امر آنچه بیش از هر چیز، صعب و دشوار به نظر می
‌رسید،
        یافتن جایگاهی مناسب در میان مخاطبان جوان بود، جوانانی که در معرض تهاجم فرهنگی
        وسایل ارتباط جمعی غرب قرار دارند. در عرصه رقابت امواج بیگانه‌ای
        که از سراسر جهان به گوش و دیدگان جوانان کشور می‌رسند
        این سؤال پیش می‌آید
        که شبکه جوان چه جایگاهی در این میان دارد؟ و آیا این شبکه با ارائه الگوهای صرفاً
        تکراری و کلیشه‌ای
        می‌تواند
        در جذب مخاطبان مشکل‌پسند
        خود موفق شود؟ قطعاً پاسخ این سؤال منفی است و با توجه به این موضوع، شبکه جوان با
        طراحی و ارائه شیوه‌های
        نوین برنامه‌سازی
        خود موفق شود؟ قطعاً پاسخ این سؤال منفی است و با توجه به این موضوع، شبکه جوان با
        طراحی و ارائه شیوه‌های
        نوین برنامه‌سازی
        نشان داد که در پیمودن این راه دشوار، عزمی راسخ و استوار دارد و قابلیت تحقق بخشی
        از آرمان‌های
        فرهنگی انقلاب را نیز داراست. این شبکه در آغاز با 13 ساعت برنامه در روز، فعالیت
        خود را شروع کرده و در کمتر از 5 ماه ساعت پخش برنامه‌های
        خود را به 21 ساعت در روز افزایش داد. و در صدد است تا ساعات پخش برنامه‌های
        خود را به 24 ساعت افزایش دهد. یکی از عناصر مهم در کسب توفیق بیشتر در برنامه‌های
        صداوسیما، ایجاد ارتباط مستقیم و زنده با مخاطبان است. در چنین برنامه‌هایی،
        سهم مشارکت مخاطبان جوان و میزان ارتباط آنان با برنامه‌سازان
        افزایش یافته و در مجموع، انعکاس نظرات و راهکارهای پیشنهادی از سوی آنها، دستیابی
        به هدف‌های
        مورد نظر نیز امکان‌پذیر
        می‌گردد.

  • فاطمه علیزاده