♪♪ شنیده می شوید(2)...♪♪

✿ رادیو جوان نوای مهربانی ✿

♪♪ شنیده می شوید(2)...♪♪

✿ رادیو جوان نوای مهربانی ✿

♪♪ شنیده می شوید(2)...♪♪

✿ رادیو جوان نوای مهربانی ✿

جوانی درختی است که با جوانه زدن معنا می یابد و پویایی صدا، با گفتن و شکفتن! رادیو از یک صدا شروع می شود و در امتداد جریان خود به اقیانوس صداها می رسد...

کلمات کلیدی
نویسندگان
اهمیت آموزش درخصوص عفاف و حجاب در برنامه چهل تکه رادیو جوان


بررسی بحث عفاف و حجاب واهمیت امر آموزش در این باره دربرنامه چهل تکه چهارشنبه 27 شهریور رادیو جوان .


اهمیت آموزش درخصوص عفاف و حجاب در برنامه چهل تکه رادیو جوان
 
بررسی بحث عفاف و حجاب واهمیت امر آموزش در این باره دربرنامه چهل تکه چهارشنبه 27 شهریور رادیو جوان .

دکتر شهلا خجسته ، مسئول امور حجاب و عفاف دبیرخانه دائمی حجاب و عفاف وزارت آموزش و پرورش مهمان تلفنی این برنامه بود که در خصوص فعالیت های این دبیرخانه گفت: این دبیرخانه زیرمجموعه بخش پرورشی وزارت آموزش و پرورش است که طبق دستور وزیر سابق آموزش و پرورش تشکیل شد که فعالیت های مختلفی را در بخش بیرونی و درونی انجام می دهد. وظیفه الگوسازی حجاب و عفاف ، هم برای دانش آموزان و هم برای کارکنان فرهنگی وزارت خانه نیز بر عهده ماست.


 

طرح های مختلفی در این خصوص تبیین شده است؛ ما اعتقاد داریم که دانش آموزان با توجه به سن و سال شان راحت تر و بهتر می توانند دستورات دینی در خصوص حجاب را بپذیرند، لذا باید طرح هایی اصولی برای این امر ریخته شود که همینک در دبیرخانه مشغول طراحی طرح های مطلوب و مناسب هستیم. وی ادامه داد: ما طرح هایی را در این خصوص داریم اما اجرایی شدن این طرح ها نیازمند منابع مالی است که ما متاسفانه در این امر دچار مشکل هستیم. بزرگترین مشکل ما عدم هماهنگی بین دستگاه های مختلفی است که در این امر تاثیر گذار هستند. ما در سازمان آموزش و پرورش فقط محیط مدرسه ای دانش آموزان را زیر نظر داریم، زمانی که دانش آموز از مدرسه بیرون می رود دیگر او در دسترس ما نیست ، وقتی در فضای بیرون از مدرسه بر روی حجاب و عفاف وی اهمیتی داده نمی شود اینگونه تعبیر می شود که شاید حجاب و عفاف در بین دانش آموزان جدی گرفته نمی شود که اینگونه نیست.
 دکتر خجسته در خصوص ضعفی که مدرسان عفاف و حجاب در بخش تدریس در مدارس دارند نیز گفت: گاهی پیش می آید که هر دستگاهی برای خودش در بحث عفاف و حجاب برنامه ای خاص را انجام می دهد و ما را نیز از برنامه شان مطلع نمی کنند. وی سخنان خود را اینگونه به پایان برد: تا زمانی که ارتباط تنگاتنگ و مستقیمی بین همه دستگاه ها به طور یکسان و موازی ایجاد نشود این مشکلات ریشه ای حل نخواهد شد. به نظر من تغییر مدیریت هاست که ضرر اصلی را به ما در این خصوص زده است. برای مثال با تغییر وزیر در بخش آموزش و پرورش ممکن است این دبیرخانه از بخش پرورشی آموزش و پرورش به بخش دیگری منتقل شود و این یعنی اینکه ما هر کاری کرده ایم را دوباره از اول باید انجام دهیم. من از همه مسئولان می خواهم سنگ جلوی پای ما نیندازند و اجازه بدهند راهی که ما از ابتدا شروع کرده ایم و در برخی موارد نتیجه مطلوبی هم از طرح هایمان گرفته ایم را تا انتها بدون نقص طی کنیم . چهل تکه کاری از گروه جوان و جامعه رادیو جوان ات.


 

  • فاطمه علیزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی